söndag 14 april 2013

Skinkstek!

Dagen har spenderats hos min plastfarmor Ulla och hennes man Allan. Dagens uppdrag åt mig var att lära mig att tillaga stek i gjutjärnsgryta (eller stekgryta om man så vill). Dagens uppdrag för Harry var att skära gurka, medan Allans, Mickes och Viktors uppdrag var att relaxa i soffan i väntan på krubb - som det sig bör med andra ord!

Steken blev verkligen kalasgod efter att ha göttat till sig i grytan tillsammans med äpple, lök, morot och andra härligheter! Efter den goda maten bjöds vi på fruktsallad, glass, kesella vanilj och kesella citrus, mums!

Jag är så ledsen att jag inte fotograferade allt det härliga, men det ska jag göra när jag tillagar det hemma på egen hand (efter inköp av ugnstermometer och gjutjärnsgryta!).

Mätta och belåtna går vi nu kvällen till mötes. Lite irriterade är vi dock då vi haft en övertrött son idag, men så är det ju ibland. Gonatt alla stackare som inte fick äta av dagens stek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar