onsdag 10 april 2013

Slappardag

Idag vaknade jag upp klockan sju av att Storebror Harry kom insläntrandes i sovrummet. Han kröp ner under mitt täcke och då kände jag att han hade feber. Strax därpå märkte jag att han hostade och snorade. Så idag kör vi en slö- och slapparrepris på igår...

Vad jag ska hinna idag? Vika tvätt, tvätta, hänga tvätt. Umgås och leka så mycket vi nu orkar, gårdagens huvudvärk sitter i än idag. Viktor skriker en del dessutom, vilket inte direkt hjälper mot huvudvärken! Jag vet inte varför han gormar så, men är tveksam till att det är magont då han får sina droppar. Jag har en liten misstanke om att han börjar bli rastlös, att han vill mer än han kan och att det gör honom frustrerad att inte ha lärt sig ännu... För det känns mer som ilske/irritationsskrik än smärtevrål.

Jag skulle vilja skrika jag också. Nästa vecka åker Micke till Norge en hel vecka igen... Och Harry har börjat somna sent, Viktor sover mycket sällan när Harry ska nattas. Vi får hoppas att vi är friska då iallafall. Jag är ju inte SJUK nu, men slö.

Det blir spännande att se hur vi fixar detta tillsammans! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar